Livsfarliga insekter…tydligen

Vad är värre än att inte kunna somna? Jo, att vara vråltrött men inte sova pga nån himla unge som petar på en så fort en håller på att somna.

I natt mellan cirka halv ett och två låg Stella (och jag uppenbarligen!) vakna eftersom Stella var lite småskraj. Jag var tvungen att hålla om henne hela tiden och ha lampan tänd.

Groggy som jag var så var jag inte särskilt lösningsfokuserad, men när jag till slut undrade vad som höll henne vaken, så tänkte hon tydligen på ”de där som bits”…

Vi läste en bok om alla insekter och smådjur som finns i och runt hus/trädgårdar och bland alla spindlar, gråsuggor, mott och skalbaggar hade Stella fastnat för vårtbitarna.

Jag sa att de inte biter människor. Men jag kanske ljög. Jag vet inte vilka de biter. Måste kanske googla detta.

Kul att jag lyckats skrämma min unge till sömnlöshet med en vanlig jädra bok om insekter. Får återgå till blodtörstiga dinosaurier och hajar istället tror jag (som hon älskar att höra om).

image

Obs. Bilden är manipulerad…

Ps. Jag dumpade över henne på Fredrik vid två, så de tre fick ligga och trängas i 90-loftsängen. Heh…

Kommentarer inaktiverade.

