Grilldagarna

Vi har haft långhelg här och den har stavats GRILL.

I torsdags var jag ju på teamaktivitet med mitt jobb så jag var väldigt trött på fredagen. På kvällen firade vi svägerskans 11-årsdag hemma hos svärfar. Det blev grillad korv med bröd (men eftersom de har en gasolgrill så räknas det knappt).

På lördagen kom svägerskan E (alltså hon som snart fyller 26 år) hem till oss. Hon ville grilla så klart. Så vi grillade lax, majs, halloumi med mera. På kvällen spelade vi Rock Band.

På söndagen kom svåger M (han som fyller 30 år) och hans sambo hem till oss. De ville också grilla (tänka sig!) så vi grillade hamburgare och korv samt gjorde rabarberpaj. Men de var trötta efter jobbet så de åkte hem vid åtta. Nog lika bra det för min skull…

På måndagen åkte vi till svärmor som fyllde 55 år. Det kom jättemycket folk hem till hennes varma lägenhet i stan (och öppnade en fönstrena för mycket så dånade det från leden utanför, hon bor i stan). De tre introverterna i min familj drog sig ganska snabbt tillbaka till lillsvåger Ms rum (han som fyller 15 år) där vi testade tv- och dataspel tillsammans med Fs syskon.

När jag började känna av en viss hjärntrötthet tog jag med mig Stella ut på lek vid Sjöfartsmuseet. En av kanonerna var tydligen en båt.

Idag är det studiedag så Molly åkte iväg på utflykt med sin farbror Ms sambo och Stella åkte iväg med familjen W-A till Apslätten. Jag ville verkligen följa med, men jag fick inse mina begränsningar. Nu har jag hållit igång fem dagar på raken. Nu får det bli fyra vilodagar hemma (kompisträffar i helgen).

Har inte tagit en enda bild från helgens aktiviteter så ni får hålla tillgodo med några av Stellas bilder:

image

image

image

image

Kommentarer inaktiverade.

