Vad jag mår bättre och sämre av

Jag har noterat hur jag mår och vad jag gör i appen Daylio i 4,5 månader. Idag har jag försökt dra lite slutsatser om vad jag mår bättre och sämre av.

Vissa saker är ju givet att jag mår sämre av som t ex stress, tider att passa, sömnbrist och overrides. Men andra saker är inte lika lätta att se och dem ville jag komma åt.

Något som blev tydligt var att utflykter gör mig tröttare efter en till två dagar. Det var nästan alltid en dipp i orken efter en utflykt till t ex frisören, en kompis, på kalas eller till något shoppingställe.

image

Utflykterna kanske är roliga, men de är tröttande! Samma sak med resande (bil/spårvagnsfärder och dylikt) samt tyvärr även när jag träffar kompisar.

Något som istället verkade ge mycket positivt är att jag mår bättre när jag är utomhus flera timmar om dagen samt vistas i naturen och är med om naturupplevelser.

Yoga, två lagade mål mat per dag, kreativa sysselsättningar, promenader, träning med mera verkar varken göra till eller från när det gäller orken.

Det är bland dessa jag klickar i varje dag: (valt själv)

image

image

Mina allra bästa dagar är dagar då jag slipper hämta/lämna samt inte har några krav på mig. Lördagar alltså.

image

Så här ser snittet ut per månad. Maj var ju en fenomenal månad när en jämför.

Men fint ändå att jag har flest positiva gröna dagar. Men när en slår ihop de negativa blir de tyvärr 68…

Men jag får satsa på färre utflykter/resande/kompisträffar och mer naturupplevelser helt enkelt… (+det som är uppenbart skadligt för mig).

Hurra…

image

One Response to Vad jag mår bättre och sämre av

  1. Caroline skriver:

    Cool app! Den vill jag testa.

    Liked by 1 person

