Hur det går

Skralt med inlägg här ser jag. Det händer desto mer i trädgårdsbloggen där jag bland annat fajtas med rådjur och har fotat rabatternas utveckling senaste halvåret.

Jag har blivit sämre igen och det var väl egentligen väntat. I maj testade jag mina gränser och sedan den 29e maj har jag varit inne i kalasmånaden och alla dessa aktiviteter tar slut på tisdag eller möjligen efter midsommar. Är i överlevnadsläge nu och vilar all tid jag kan.

Kämpar med acceptansen och att inte bli nere. Det är frustrerande och tråkigt att bara ligga i sängen hela dagarna. Men bakslag är ju nästan oundvikligt eftersom det är en del av att se var gränsen går. Dessutom är juni och dec de stressigaste och mest fulltecknade månaderna om året, det är inte bara jag som upplever detta.

I kväll ska F på sommarfest med sitt företag (ja, de lyckades klämma in detta nu också pga semestrar och upptagenhet trots att jag bad dem köra efter midsommar) och i morgon och på söndag ska barnen uppträda på Diggilo. Fredriks kusin är sociala medierreporter och hon fixade in oss där.

Diggilo ska köra ett hyllningsnummer till Robert Broberg där barn i publiken får komma upp och vara med och sjunga en låt. Mina barn var med i exempelvideon till sajten (”ansök genom att spela in en video när ditt barn sjunger sången”).

Jag trodde att vi bara skulle gå en av de två kvällarna, men tydligen så har släktingar köpt biljetter till olika dagar, så nu måste vi gå både lördag och söndag. Tröttsamt! Men F får väl gå själv med barnen på söndag eller nåt. Vi får se hur bra det går att få med Stella upp på scen samt om hon som normalt lägger sig åtta ska vara vaken till halv elva-elva. (Ev så är hon kvar hemma med mig på söndag.)

Sjukt pepp som ni förstår.

Men efter sista psykologbesöket (separationsångest!) på måndag och styrelsemöte på tisdag så är det nog över för den här gången. Sen är det ”bara” midsommar och fira svärfar till nästa helg och… och… (följer inte med på sistnämnda).

Kan iaf säga att stämningen hemma blivit mycket bättre denna vecka efter ett familjemöte med snack om positiva spiraler. Barnen har knappt bråkat alls med varandra sen i måndags! Och då blir ju vi föräldrar piggare och mer lekvilliga och alla mår bättre. Tänk vad bra det kan bli när alla börjar anstränga sig. (Sen tror jag att det spelar en viss roll att skolan är slut. Molly blir väldigt sliten av skolan, hon är som ett annat barn på helger, lov och fritidsdagar.)

Och i trädgården går det bra. (Det är min motivation de här tråkiga dagarna tills barnen kommer hem och energin återvänder på kvällskvisten.)

image

Kommentarer inaktiverade.

