Stellas hörsel

I morse sa jag till barnen att jag har lite svårt att höra ibland appropå att Molly reagerade på att jag hörde fel.

På kvällen frågade jag Stella om hon upplever att hon hör dåligt ibland eftersom hon säger ”vadå?” (Uttalas va-råh) jämt och att jag ibland måste upprepa 3-4 ggr.

Hon sa ja och jag sa att vi kanske har samma hörselproblem (auditory processing disorder). Hennes kommentar var:

”Ja, men jag har inga stenar i magen i alla fall.”

Nä, och det är ju mycket värre sa jag. Hoppas att hon slipper gallsten. ^^

Ps. Om det fortsätter efter sommaren får vi kolla upp hennes hörsel, men det skulle inte förvåna mig om det är APD eftersom hon verkar ha extra svårt att uppfatta orden när hon inte är beredd samt vid bakgrundsljud (t ex när vi promenerar).

Kommentarer inaktiverade.

