Barn och träning

Ja, så kommer dagen då jag går ut och löptränar med min unge! En unge som tar med sig sin egna mobil och hörlurar eftersom hon får energi av musik (det är bara norska tonårsbandet Marcus och Martinus som gäller bland tweeniesarna idag).

En unge som pinnar på helt utan problem och är uthållig som pappan sin (som lätt sprang två mil varannan dag när han var i 17-årsåldern).

De blir äldre de där ungarna!

Först blir en glad när de lär sig gå. Sen kan en lägga undan barnvagnen. Och sen börjar de löpträna. Snart springer hon väl Lilla Göteborgsvarvet eller nåt.

Ps. Själv var jag sjukt osportig som barn. ”Sprang” ett tvåkilometerslopp en gång när jag var typ 10-12 år. La mig på gräset och flämtade efter nån kilometer. Lärde mig inte löpteknik förrän i gymnasiet.

Ps2. Jo, tack det gick bra idag. Sprang några hundra meter för några veckor sen, nån kilometer för kanske två veckor sen och idag sprang vi säkert 1,5 km. Klockar inte, det ska bara få vara roligt nu i början. Försöker bygga upp styrkan långsamt med korta varv, lätt styrketräning och yoga. (Sprang 5 km på 27 minuter när jag var i mitt esse före utmattningssyndromet.)

Kommentarer inaktiverade.

