När det blir alldeles för smärtsamt

Känner mig helt bedrövad över den nya asyllagen. Särskilt angående anhöriginvandringen. 😦
Kommer att tänka på den här:

image

Är också så pass ledsen över Pulse-hat/terrorbrottet att jag inte riktigt lyckats ta in vad som skett. Det är så smärtsamt att jag inte ens orkar föreställa mig hur det känns att folk blir dödade av den orsaken. (Och då är jag ändå hsp som inte ens kan se på film som är allvarligare än Melodifestivalen utan att gråta typ. När ambulansen eller helikoptern kör förbi (bor några hundra meter från ett sjukhus för bövelen!) så tänker jag oftast på den allvarligt sjuka som finns där.) Men Pulse är helt ofattbart bara. Har inte ens orkat skriva om det tidigare.

Men tillbaka till asyllagen då. Hoppas för fasiken att politikerna tar itu med integrationen nu då när ni får en ”paus”. Bygg fler bostäder (i olika stadsdelar), dela upp jobben/arbetstidsförkortning, ordna snabb validering av utländska utbildningar osv. Och återförena barnen med sina föräldrar!

image

(Wisti)

image

(Emanu)

Kommentarer inaktiverade.

