Tröttsamt

Är lite nere och grinig idag. Vet inte riktigt varför men antar att det är en mängd mindre grejer som att grannbebisen skrek en massa i natt, att Stella väckte mig en halvtimme för tidigt och ville lyssna på Dagspöket, att spårvagnstanten sa att vi inte fick ta med cykeln på spårvagnen*, att nya asyllagen röstades igenom (ingen liten grej, men påverkar inte just mig så mkt) och att jag bara sov kanske 6h i natt och borde sova mer nu men att jag inte kan somna pga nere och grinig…

Har inte ens PMS för är på precis rätt sida i cykeln (den ljuva veckan mellan  mens och ägglossning där humöret är helt i sin ordning).

Jaja, det går väl över. Jag ska känna mina känslor och se dem som just känslor som går över. Det har jag lärt mig av mina psykolog (som jag träffade för sista gången i måndags, separationsångest!!).

* = Stella har haft med sin springcykel på spårvagnen typ varje dag i flera månader, men just idag satt där en pekpinnetant som tolkar den som CYKEL och inte som minicykel som kan bäras. Jag sa att det stod på hemsidan att det var tillåtet och hon sa att hon skulle höra med dem (på ett surt sätt). Saxat:

image

Springcykeln är ju t o m mindre än en barnvagn och jag bär runt den samt har den i knät/vid benen. Den är inte det minsta skrymmande. Ska lägga den i en påse nästa gång… suck!

Nä… Ibland blir det lite för mycket bara.

Men nu är iaf kalas/avslutningsmånaden i princip över. Vi har bevistat tre avslutningar, tre – snart fyra födelsedagskalas, packat flera matsäckar, varit borta fem vardagskvällar pga sommarfester, styrelsemöten och dylikt och varit på två Diggiloo. Utvecklingssamtal, två läkarbesök, tre förskolejourer och en studiedag. Nu är det bara midsommar och ett kalas kvar på lördag (jag stannar hemma). Kände igår att kroppen kunde börja slappna av lite.

Kommentarer inaktiverade.

