Brexit och plantor

Kan inte sova sen två timmar på grund av liverapporteringen från London och är väldigt besviken och bestört (men kanske inte förvånad).

Men fokuserar på något positivt som fyra av mina fina palettblad som förgyller mina dagar här i sovrummet.

image

Till vänster har vi en äldre planta som jag stammat upp, sedan en krullig variant som jag bytte till mig som liten stickling för bara kanske två månader sen (snabbväxande!). Nummer tre fick jag från svärmor för några veckor sen (via stickling från släkting). Båda mina krulliga plantor dog i höstas, så jag är väldigt glad över dessa.

Sist men inte minst ett byte med lila blad som jag länge trodde inte skulle överleva. Den fick ligga i vattenbad i flera omgångar och jag fick rycka blad efter blad och det blad som överlevde blev alldeles papperssprött. Men nu har den äntligen fått fyra stora blad.

Något jag ska göra i år är att ta sticklingar så att jag har dubbletter av alla plantor. Det är vanligt att palettblad dör på hösten/vintern (blev av med 5-6 st!) så nu ska jag minska risken.

Nä, brexit alltså. Förjävligt.

Ps. När det gäller amerikanska val så är jag totalt ointresserad, känner mig inte anknuten till USA alls i jämförelse med England och Europa. England är lite som mitt andra hemland och hade jag inte träffat Fredrik så hade jag nog bott där. Det var iaf planen när jag var 18 år.

One Response to Brexit och plantor

  1. christerhansson skriver:

    Känns lite overkligt med Brexit och frågan är om Storbritannien splittras på sikt.

    Gilla

