Området där jag bor

Det är rätt kul att söka på sig själv på Hitta.se och få info om hur det är där en bor.

image

Vi har t ex 4G här. Och en bild på den gamla entrén. De förra ägarna byggde om här 2010.

image

Jo, det här har jag definitivt sett. På dessa två gator är det bara nio som har hemmaboende barn av cirka 33-34 hus/radhus.
Men det är gött med äldre grannar. De spelar inte hög musik och de har
schyssta trädgårdar att spana på. ^^

image

Eftersom här finns villor, radhus (i Göteborg!) och medelklassfolk så är jag inte förvånad över att folk röstar borgerligt. Men intressant att så många röstar FI! Jag vet att även Miljöpartiet är stora i stadsdelen, så det är väl ett klassiskt medelklassområde antar jag.

image

Är det bara 456 meter till skolan alltså? Det är ju riktigt bra. Gött för våra barn som ska gå där tills de är 16 år.

image

Många i området har bott här länge och omsättningen är låg (många köpte husen när de var billigare och så bor de här hela livet). Inget rikemansområde alltså, men ändå över snittet. Numera kostar radhusen ungefär fyra miljoner, vi köpte för 3,4 för tre år sen.)

image

Haha, att det är Volvo och Skoda har jag märkt. Väldigt mycket Skoda här på gatan! (Vår med.) Sen har jag sett en del Volkswagen och nån BMW.

Ps. Slog upp en släktings adress i Askim. 45% röstade på Moderaterna, 36% tjänar mer än rikssnittet (38 000kr medel), Volvo, BMW och Mercedes är vanliga bilar och vanliga intressen är
”segling, utförsåkning, längdskidåkning, golf, värdepapper och värdepappersaffärer, näringsliv och samhällsekonomi, gympa och workout, utrikespolitik, andra länders kultur och modenyheter.” Nä, jag trivs nog bättre här i östra Göteborg.

Ps2. Det bästa är att stadsdelen är så blandad. Vi har billiga hyresrätter på andra sidan spårvägen, äldre hyresrätter mot torget till, villor i Sävedalen och ganska nära till Gamlestan resp. rikemansområdet nere i Örgryte/Bö/Skår. Det går barn med många olika bakgrunder i Mollys skola och det tycker jag är bra. Mångfald vidgar vyerna.

Kommentarer inaktiverade.

