Juni var en jobbig månad

Den senaste månaden har tagit hårt på mig. Jag har varit mer deppig, trött, utmattad, uppvarvad och har haft svårare att sova än på flera månader.

De senaste dagarna har jag också lagt märke till att jag börjat få kognitiva svårigheter igen. Minnet sviktar och jag börjar känna mig osmart igen. Har svårare att fokusera, orkar knappt läsa engelska, läser fel när jag läser högt osv. Det känns som bomull i huvudet.

Jag hade det så här de första halvåret-året efter att jag blev sjukskriven, men det senaste året har jag inte märkt av något.

Men nu kommer det alltså igen. 😦

Men idag är det juli, äntligen! Om en vecka är hämta-lämnandet över för fyra veckors paus (nog för att det är intensivt med hela familjen hemma, men det blir iaf färre deadlines).

Vi har bara roliga saker inplanerade nu i juli inkl. resa till Norrbotten och pappas hus på landet.

Det som dock oroar mig lite är bröllopen. Det blir tre fester, tre lördagar i rad. Den första är liten med bara närmsta släkten ute på landet nära vandrarhemmet där vi ska bo. Den känns ok.

Den andra festen är större och en klassisk bröllopsfest (som jag iofs aldrig varit på, men jag har sett på TV). Dock blir det ju ingen heldag eftersom vigseln är avhandlad. Syrrans och svågerns vänner kommer.

Tredje festen är ett traditionellt bröllop med handfästningsceremoni (iofs inte så traditionellt) på eftermiddagen och sen hela balunsen. Det är svågerns bröllop så dit kommer Fs släkt och alla deras vänner jag ej känner.

Men jag tänker så här. Jag är med så mycket jag orkar. Jag tänker kolla upp om det finns avsides rum vid lokalerna (det borde det ju finnas), tänker be om en plats i hörnet längst bort från musiken och att få sitta med någon jag känner (vi ska få sitta med Fs kusins familj på sista bröllopet).

Jag har inhandlat öronproppar och får väl helt enkelt göra som på övriga tillställningar denna vår, dvs. att jag går undan när det behövs.

Bröllopskläderna är iaf fixade och det känns skönt. HATAR att handla kläder, men i fjärde affären hittade jag en klänningsmodell som funkade. F fick hjälpa mig att välja färg per telefon. ^^ Känns skönt att ha det avklarat. Såna moment kan annars stressa mig något otroligt.

Nu ska jag bara vila järnet och återhämta mig så gott det går. Något som är extra bra är att eftersom skolan är slut så mår Molly mycket bättre och är gladare och piggare (hon blir väldigt sliten av skolarbete). Det blir positivt för hela familjen. Även skönt att slippa alla lappar, läxor, matsäckar, utvecklingssamtal och förskolejourer. Vi behöver verkligen semester från det där. (Hur överlever ni med tre barn eller fler? Känns ju som ett administrativt planeringshelvete med allt som ska fixas jämt )

One Response to Juni var en jobbig månad

  1. Hanna skriver:

    Jag håller med dig om det hela. Jag har också blivit extra sliten igen den senaste tiden och när sommarlovet kom var det en sån lättnad att jag nästa grät. Även min son blev mycket gladare, mer harmonisk och avslappnad vilket får mig att undra vad vi egentligen lär våra barn. Jag har dessutom försökt mig på att våga göra lite mer saker som är roliga den senaste tiden och nu sitter jag här och betalar. Så himla värdelöst…

    Gilla

