Varför jag inte går på spa

Ännu en klipptid avröjd. Har fått höra att folk njuter av att ”bli ompysslade”. Själv får jag mest fokusera på att slappna aaaaav i kroppen, för den är alltid spänd som en vajer. 

Det är samma med massage, tandläkartider och andra kroppsnära behandlingar. Jag kan helt enkelt inte slappna av när någon annan grejar med min kropp. 

Jag tror att det handlar om att jag inte är beredd när jag inte gör det själv. När som helst kan det göra ont (massage! Tvätta mitt hår och dra i nackhåren! Krafsa i mitt tandkött!), och då håller kroppen emot. 

Sedan är jag väldigt håröm, öm i huden (får lätt blåmärken) och allmänt smärtkänslig och det bidrar ju. 

Skulle nog inte kunna slappna av vid ansiktsmassage, nagelbehandlingar eller lerinpackningar heller. Och jag gillar inte att bada. 

Men nu är det sju veckor kvar tills nästa tortyrtimme. Tur att håret blir kort och fint iaf. (Kan inte klippa denna frisyr med hjälp av familjen, annars hade jag definitivt gjort det.)

Kommentarer inaktiverade.

