Fem bra saker mitt i stressen

Har upplevt en av mina mest stressiga och pressade dagar på minst ett år eller två. Men jag har fem saker att vara glad över.

  1. Jag är klar med hela listan över saker jag behöver göra inför resan (F ska lämna en nyckel i morgon kväll, men det är ej mitt ansvar).
  2. Maria kom över med Stellas kompis M och sen gick de till lekplats samt hem till dem och lekte så att jag och F kunde packa. Stella blev dessutom skjutsad hem (så snällt!). Jag och F hann packa det mesta och Molly var glad och nöjd över att få vara i fred en stund. Och Marias familj var jättenöjda med att Stella underhöll deras son så att de fick lite tid över också. (M är enda barnet och de bor i lägenhet.)
  3. I morgon ska Stella följa med samma familj till Bushuset. Och Fredrik och Molly ska gå på laserdome. Själv ska jag vila och sova. Skönt att slippa ha rastlösa ungar hemma medan vi packar.
  4. Det löste sig med sömntabletter. Började gråta av lättnad. Jag önskar att jag slapp dem, men att de är slut är inte rätt anledning till att prova utan… (provar utan varje kväll men kroppen bara pirrar och snurrar av kortisolpåslag och när jag legat där i 1-2 tim så blir jag stressad av det och måste ta en till slut. Men jag klarade mig utan mellan typ mars-juni.).
  5. Gerbilerna är äntligen på sitt pensionat hemma hos lillsyskonet. Där kommer de att få det bra, för L är en mycket omtänksam djurvän. Känns väldigt skönt att de kom iväg, har tydligen varit väldigt stressad över detta. (Särskilt eftersom extraburen var full med regnvatten fram tills igår och för att vi inte hade något spån fram tills i lördags… Sen ville jag ju inte glömma t ex mat, vattenflaskan eller sanden…)gerbiler

Listan är klar, barnen nattas och jag ska bara försöka slappna av nu. Tagga ner. Andas djuuuuupt…

Kommentarer inaktiverade.

