Resestress

Åh vad jag HATAR resestress och packning. Idag har iaf packningsprokrastineraren i familjen lagt manken till och packat en hel dag i förskott! (Inte jag alltså.) Är djupt imponerad. Och ungen som sällan vill hjälpa till och göra nyttosaker packade sin egen ryggsäck och valde alla kläderna själv! Wow!

Tyvärr så är jag själv helt knäckt som vanligt. Får. Inte. Glömma. Något. 

Till på köpet krånglar det med medicinrecepten. Har precis bytt från en instans till en annan och då vill vårdcentralen inte skriva ut mina sömntabletter. Spelar det någon roll i vilken instans läkaren jobbar? Jo, tydligen… Suck. I värsta fall blir det omkring åtta sömnlösa uppstressade nätter för jag har bara sex tabletter kvar. (Felberäkning från min sida, men hallå, kan inte tänka på allt! Är ju redan kortisolstressad som det är över resan!)

Har idag plockat (nästan) alla bär till framtida smoothies, grävt ner bokashikompostmaterialet i en pallkrage (det har gått precis två veckor nu, ville inte vänta två veckor till), ordnat lek åt Stella hos kompisen, packat, förberett gerbilburen som ska skjutsas till lillsyskonet ikväll, laddat kameran, supportat med var diverse saker ligger, tvättat sista två tvättarna (viktigt att byxorna blir tvättade, har inte så många ex att spela med).

Sen ska vi försöka äta upp maten som hinner bli dålig på 12 dagar (och frysa in resten), lägga ljudböcker i offlineläge till flyget osv. osv.

Resor är så sanslöst stressande för mig. Idag gör jag allt som jag inte bör göra som stressjuk. Men jag måste ju.

Ps. F (och jag) glömde hans läkartid i morse. Det är för mycket i våra huvuden just nu. :-/

Ps2. Det har varit jätteskönt när Stella varit borta och Molly har varit på bra humör och har underhållit sig själv hela dagen. Så skönt när de inte bara bråkar jämt…

Kommentarer inaktiverade.

