Återhämtning i naturen

Adrenalinet och kortisolproduktionen sjunker i takt med att jag slappnar av. På det följer utmattningen och tröttheten. Men omgivningarna är lugna och här finns fin natur att vila sig i. 

De andra åkte och badade så jag lånade stativ och objektiv av pappa för att fota lite i trädgården och på ängen. 

När jag väl fått upp stativit (som jag monterade lite udda) och zoomat in på nån blomma så ville så klart inga insekter flyga dit. Försökte få dem att flytta till min blomma genom att ruska kringliggande växter, men nä. (Sen hade jag ingen fjärrutlösare/fjärrkontroll så jag blev tvungen att stå bredvid. Klart de inte ville komma då…)

Provade även att fota mig själv på ängen, men awkward som jag är framför kameran så nä… Är inte direkt nån Jonna Jinton… (även om naturen matchar här uppe).

Bilderna blev som sagt ingen höjdare och de ligger på systemkameran, men här kommer några mobilbilder från igår vid 23. (Det är ljust hela natten här, men solen går ner.)

När dimmorna dansar på ängen och allt det där…

Nä, men jag har planer på att köpa stativ och fjärrutlösare så att jag kan ta lite bättre/mer stabila bilder hemma. Har en del jag vill fota i min trädgård t ex. (Har dock mest fotat med mobilkameran det senaste pga utmattad och lat. (+går snabbare att få in bilderna på bloggen/mobilen (har ett EyeFi-kort med wifi men det tar en stund att ladda över)).

Kommentarer inaktiverade.

