En resa tillbaka till juni

16 juli, 2016

Att åka 120 mil norrut på sommaren är som att åka fem veckor bakåt i tiden för en blomsterfantast som jag. 

Här blommar aklejorna, vallmon och krolliljorna. Blommor jag redan sagt hejdå till för i år. Inga bär är klara (på västkusten plockade vi de sista i trädgården i tisdags). 

Det blir som att uppleva juni en gång till… Och sen åker vi framåt i tiden med vansinnig fart när vi åker hem igen.

Men först väntar några dagar i mellersta Norrland. Vågar jag tro att de kommit halvvägs mellan Luleå och Göteborg i blomsterväg?

Torsdag-fredag i Norrbotten

16 juli, 2016

Jo, tack vi har det bra här. Vi lämnade Göteborg med 16 grader och regn nästan varje dag i två veckor för 20-25 grader med sol och moln.

Igår hade jag min tröttaste dag på flera månader, men det var väntat. Idag är jag lite piggare. 

Pappas sambo A älskar att bada och det är perfekt för barnen. Idag är de på Bodens utomhusbad. Igår åkte de till en strand, men barnen vågade inte gå i. Molly trillade dock i från bryggan när hon skulle sparka en boll… Tur att hon kunde simma fram till F som var i vattnet.

Vi har åkt båt på sjön, satt upp ett tält till barnen, kollat in loppisar (utbudet i Boden är nåt annat än i Götebort kan jag säga!), spelat instrument och monterat en av kajakerna. Jag hoppas kunna följa med ut på en tur de kommande dagarna.

Men men, Norrbotten finns kvar och i år kanske jag orkar mer? Stressen är i alla fall borta och det är skönt med storhushåll (6 personer). Inga trappor heller, det sparar mycket energi. 


