Det vankas bröllop

18 juli, 2016

I morgon bitti går vi in på veckan som avslutas med två dygn i mitt-Sverige och att syrran ska gänga sig/knyta hymnens band/allt vad det heter med sin fina M.

Tänk att min lillasyster ska gifta sig. Förra året hände detta häftiga: syrran blev gravid, syrran fyllde 30 år, syrran förlovade sig, syrran fick en unge (och i dec året innan köpte hon första huset). 

Och nu ska hon byta efternamn* och gifta in sig i hans släkt (som bor där runt Sundsvall, därav vigsel där (och extra bröllopsfest i Göteborg veckan efter)). Vi får en äkta norrlänning i släkten (vi har iofs en nynorrlänning i familjen (pappa) och hans norrbottniska sambo A (som faktist bott och studerat i Göteborg en massa år)).

* = jag bytte också bort mitt superovanliga efternamn som alltid stavades fel. Jag och F tog ett gammalt släktnamn och nystartade en ny gren på släktträdet. Syrran tar Ms efternamn.

Jaja.

Det känns stort. Lite magiskt. Tänk att jag äntligen ska få gå på bröllop. Har ju tjatat om det i många år här på bloggen. Både det och att bli moster. Snart är båda uppfyllda.

Jag och syrran snackade ju föresten som barn om att bli gravida samtidigt så att kusinerna skulle bli mer jämngamla än vad vi och våra kusiner var. Jag trodde att vi skulle göra saker lite mer i takt med varandra. Vi var ju nära på pseudotvillingar som barn och uppfostrades som lika i utvecklingen (22 månaders ålderskillnad).

Men det gick åt pipan. Det blev fyra år mellan hennes och min yngsta. Men det kan bli jättebra det med, det är ju som mellan mina barn och de umgås jämt. 

Syrran köpte hus som 29-åring (jag: 30 år), fick barn som 30-åring (jag 24 år) och gifter sig som 31 (jag 23,5 år). (Men jag träffade Fredrik när jag var 18 och hon och M träffades när hon var 26 år, så jag vill inte påstå att hon är sen på bollen. Det var snarare jag som var tidig. ^^

Skitsamma. 

Bröllopet ska bli jättekul att se! Bilder och story kommer garanterat. (Vi åker nattåg ner på torsdag natt och reser hem till Göteborg söndag vid lunch.)

