Det där med festfixeri

Eftersom våra syskon gifter sig nu i sommar (i morgon!) (om två veckor!) så har jag fått se två bridezillas i varierande grad på nära håll. (Vill inte påstå att syrran och svågerns sambo är riktiga bridezillas, men stress och deadlines kan ju göra vem som helst till ett utflippat monster.)

Jag tänker tillbaka på mitt eget bröllop. Hur lugn jag var då. Hur lite koll jag hade på saker. 

I normala fall är jag ett kontrollfreak som detaljplanerar saker för att slippa nödlösningar, men bröllopet var jag väldigt ointresserad av. 

Jag hade inte varit på några bröllop, jag var ganska anti bröllop i sig och ville först göra något annorlunda. Typ ha kavaj eller ordna ett medeltida bröllop i en lajvby. Men det blev ett vinterbröllop. 

Vi (jag) blev så trötta på att planera/inte planera så vi bestämde oss för ett sånt där sagolikt snöigt bröllop vid en sjö i Göteborg. 

Men det var ingen snö. Och jag hade ingen anknytning till sjön. Svärmor och F valde ut en klänning åt mig som jag tyckte var o.k. men inte mer. (Ville helst inte behöva ta ställning till kläder alls.) 

Vi provsmakade inte tårtan och maten (ville först ha bara smörgåsar men svärfar gick in och beställde lite caterad mat). Brydde mig ej om blommor men svärmor fixade så att hennes moster/kusin (?) som är florist grejade en bukett och blommor till borden. (En överraskning på dagen typ. Hade ingen aning om hur det skulle dukas.) 

Nä, men det enda jag tyckte var viktigt var att vi fick fina ringar, ordentliga bröllopsfoton (bokade fotograf) och att vi bara skulle vara de närmsta (våra uppväxtfamiljer + fem kompisar). 

Efter det har jag hostat ett antal kalas för barnen samt två välkomstfester (namngivningsceremonier typ) och insett hur mycket som ska grejas. 

Skulle nog kollapsa om jag var tvungen att greja med nåt sånt idag. många saker som ska fixas och så mycket som kan gå fel. Nä, fy. Är glad att de stora festerna är avklarade. Nästa blir väl barnens studenter om 10 resp. 14 år. ^^

Kommentarer inaktiverade.

