Kroppen vill ha paus

(Mer om bröllopet en annan dag när jag kan få med bilderna. Har inget wifi och knappt mobilsurf här.)

Tar en paus från bröllopet efter att ha stått/suttit/gått i 5-6 timmar. Har trippel anledning att gå till stugan och lägga mig, men utmattningen är den på sist plats för en gångs skull (vilade i morse). Svanskotan är nämligen ledsen och det är dags för introvert paus. 

Stella hanterade för övrigt sin paus alldeles utmärkt. Hon gick ut och satte sig vid bäcken en stund. Så härligt för henne att hon är medveten om sina behov och inte skäms för dem så som jag gjorde (gör ibland). Men en mission i mitt liv och med denna blogg är ju att normalisera introverta och deras behov (30-40% av befolkningen ju!).

Men bröllopet och gästerna har varit bra ur introvert perspektiv. Inget påtvingat kallprat. Vet inte om det är norrländskt eller bara de vi träffar här och i Norrbotten?

Googlar på sittdyna vid svanskoteskada. Är på min fjärde dag och jag kan sitta utan dyna, men måste sitta snett så att den inte slår i. Blir helt sned i ryggen. Dynan jag hade är trasig och läcker pyttesmå kulor. Har även provat en rullad handduk men det är sådär. Får resa mig minst varje halvtimme-timme och vandra runt en stund för att rätta till kroppen. 

I morgon flyger vi hem. Det ska bli skönt. Längtar hem till min trädgård, kudden, gerbilerna och wifi nu. (Pga har knappt haft wifi på 1,5 vecka och är less på att knappt kunna ladda upp bilder på bloggen och att jag måste ransonera min mobilsurf.)

Men först en sista kväll i Norrland och på landsbygden. Om nu svanskotan tillåter att jag lämnar sängen?

Kommentarer inaktiverade.

