Hemma i min trädgård och min stadsdel igen

24 juli, 2016

Äntligen hemma! Sprang in i trädgården och skrek ”SHIT! SHIT vad det har växt!” fem gånger på raken. 

Det är skönt att kunna packa upp 75% ren tvätt! Tack pappas tvättmaskin. 

Molly hittade fem pokemons på spårvagnen på vägen hem. Tror hon hittade typ fem totalt på en vecka i Norrbotten och Hälsingland… ^^ (finns fler pokemons i tätorter) Tror inte Pokémon Go blir lika stort på landsbygden…

Nu ser jag fram emot att återuppta:

  • Trädgårdspysslandet
  • Orange is the new black (Piper blev just stämplad så att säga sist vi kollade)
  • Spela Overwatch-dataspelet. Det har kommit en ny awesome karaktär. (En mörkhyad egyptisk kvinna i heltäckande kläder, för er som minns min analys i ämnet.)
  • Måla vidare på mina warhammergubbar

Och sen ska jag käka en himla massa sockerärter. Mums!

Det kommer en del inlägg med bilder som jag inte lyckades ladda upp i Norrland pga inget wifi och segt mobilnät. Så backa lite i bloggen om ni inte använder rss-läsare.

Att opta på Liseberg

24 juli, 2016

Att bo i Göteborg och ha nära till Liseberg är att ständigt försöka opta sina besök. På våren tänker en att en borde gå dit före eller efter högsäsongen juli-augusti. Men när maj-juni kommer känns det inte på riktigt. Det känns som att en tjuvstartar. Så en väntar…

Och sen är det plötsligt september och vädret blir dåligt och det känns inte alls som en Lisebergsdag. Och så har en missat det igen…


Svaaaaanskotan

24 juli, 2016

Så nedrans frustrerande med skadan i svanskotan. Som om jag inte var immobil tidigare med min utmattning så har jag nu dessutom fått jättesvårt för att sitta. Mina bästa alternativ nu är alltså att ligga eller stå/gå. 

Men även att stå och gå skaver på kotan och jag kan inte ta långa steg och absolut inte springa. 

Samtidigt måste jag ställa mig upp ganska ofta för att justera bäckenet och minska stelheten.

Att flyga är ingen hit kan jag meddela, till skillnad från stolar och i bilen så har jag inte plats för att sätta mig på ena benet så att bäckenet hamnar snett (och hela ryggraden tyvärr). Har rullat ihop två jackor till en halvcirkel som jag sitter på. Sjukt bekvämt som ni förstår.

Det ska bli skönt att få den här resedagen överstökad och så kan jag ordna/sy en bättre sittdyna hemma (nackkudden jag hade gick sönder, ska laga den också (men den var inte optimal)).

Jag undrar hur många dagar/veckor/månader det tar innan jag kan sitta åtminstone en timme helt utan stöd? (Förra gången jag slog i svanskotan hade jag bara ont i 3-4 dagar, men då ramlade jag inte nerför en trappa utan föll av en sparkstötting och landade på baken.)

Läste att det var fler skadade som tyckte att toasitsen var det bekvämaste. Vad tror ni om att fixa en upphöjd toasits att lägga i stolen/soffan? 😛

Ps. Sista trimestern när jag var gravid med Stella kunde jag inte sitta pga bröstmuskelinflammation (?), inte stå och gå pga foglossning och knappt ligga ner pga rapighet/magbesvär. Så jag antar att svanskotebesvär är bättre. (Men det känns mer onödigt eftersom jag inte får något gott ut av det här.)


