Syrrans bröllop

I helgen var vi i Gränsfors i Hälsingland (inte Härjedalen som jag råkade skriva på Instagram… ^^) för att vara med när syrran gifte sig med M. Vi var dels i en gammal spiksmedja där det serverades middag och dels vid Ms föräldrars sommarstuga som ligger vid en fin sjö (vigsel och grillhäng på kvällarna).
Stella badade åtta gånger på två kvällar… Här med släktens andra badentusiast, pappas sambo A.

_MG_4164

Vid vigseln stod vi på stranden vid bryggan och sedan blev vi överraskade av att brudparet kom roendes i båten. Som en scen i början av 1900-talet!

_MG_4185

Vigseln var fin. De ramlade inte i vattnet när de skulle gå ur båten. Farmodern bar fram dottern Selma, 11 mån, som fick ge dem ringarna. Pappa fotade (fotoentusiast med fullformatskamera) (dock inte dessa bilder).

_MG_4198

Den vigda familjen som nu delar efternamn (även syrran bytte bort släktnamnet (jag och F bytte till mormors flicknamn när vi gifte oss)).

_MG_4202

Vid middagen höll pappa ett tal och vi i familjen sjöng en sång som vi gemensamt spånat fram (och som pappa skrivit ihop). Det var kul, många minnen!

Här kommer lite blandade Hälsinglandbilder från helgen.

Fin mjölkpall (?) med fantatiska mjölkkannor som jag såg längs landsvägen. Jag har en som jag köpt dyrt på loppis, men jag vill ha fler och större!

20160722_140734

Utsikt från bryggan vid sommarstugan på bröllopskvällen.

_MG_4268

_MG_4265

Jag och barnen räddade en trollslända som jag fotade.

_MG_4260

Fantastisk lugn och fin bröllopskväll. _MG_4242

Åsså jag dagen före bröllopet. Brukar sällan bli bra på bild men denna funkar. Tänker mig att det är ungefär sådär jag ser ut. (Blir ofta lite förvånad när jag ser mig på bild nämligen.) _MG_4169

(En vacker bild som mitt syskon tagit.)

Kommentarer inaktiverade.

