Första bröllopsfesten!

Nu har jag äntligen varit på mitt första bröllop med toastmaster och hela faderitten. 33 år dröjde det, men nu fick jag äntligen det kryssat på bucketlisten. ^^

Redan förra veckan var jag med på första vigseln och efterföljande middag och grillhäng med några tåriga tal och en spexig sång som min familj framställde (i Hälsingland där hans släkt bor). 

Men igår var det dags för själva festen med alla deras kompisar (och bara hans föräldrar, vår mamma med sambo och vi syskon + Fredrik på plats pga Göteborg).

Först var det mingel på gräsmattan. Det roliga var att det var två bröllop bredvid varandra så först trodde jag att sällskapet var dubbelt så stort, men så var det inte. ^^

Åsså syrran då som varit fru i en vecka.

Jag hade bett om att få sitta längst från musiken så jag fick en plats längst ut på bordet (och närmst honnörsbordet) med syskonet och Fredrik närmst (syskonets partner blev sjuk). Syrran hade dukat jättefint med linneservetter som bl a mamma sytt.

Jag slapp det mesta av det obekväma mingelpratet och hade intressanta diskussioner om black lives matter, antropologin/biodynamisk odling (och hur de flesta verkar omedvetna om att det är en religion!), drev på nätet, hur många tankar en kan hålla samtidigt (en!) (flera för L och F) osv. med syskonet och F. Ja, sånt som kan hända helt enkelt när tre introverter skippar småpratet. (Älskar!)

Sen hade de två jätteduktiga toastmasters som styrde upp programmet med olika tal, sånger, allsång av brudgummens (lite pinsamma) favoritlåt (som han försökte dementera), skoleken, bildspel från möhippan och svensexan, auktion till förmån för bröllopsresan osv. Så fort någon i brudparet gick ut så klingade de i glaset och så fick folk springa fram och pussa den andre i brudparet på kinden. (Jag gjorde det dock inte pga han är min svåger + introvert/obekväm av mig).

Mitt syskonbarn Selma som är 11 månader.

Vi fick dessutom äntligen lite mer info om hur de träffades. Vi visste att M köpt en lägenhet som A sålt i egenskap av mäklare. Men tydligen hade A blivit helt såld på M och facebookgooglat fram bilder tillsammans med sin kompis! Sen hade hon bjudit ut honom på lunchdejt och sen blev det dem. De firar fem år i höst och de firar snart dotterns ettårsdag och två år i huset. När det är rätt går det lätt. (Samma sak för mig och F.)

Grattis syrran och M! Må ni ha ett härligt liv tillsammans!

 

Kommentarer inaktiverade.

