Liseberg och jag var pigg

Idag kom stockholmsvännerna hit på besök. Jag var råtrött pga usel natt, men efter en sovstund (då även deras tvååriga dotter A sov middag) blev jag ganska pigg. 

Så det blev Liseberg för mig med! Trodde bara att jag skulle orka 2-3 timmar eftersom jag varit så utmattad de senaste somrarna, men jag pinnade på helt utan utmattningströtthet. Wow!

Jag upptäckte en himla massa nyheter som jag inte sett tidigare, bl a Mechanica och Helix som tydligen stått där i flera år? Jaja, jag har knappt varit där som sagt. Mest i Kaninlandet och på trädgårdsdagarna. 

Tvååriga A fick hela kittet med kaninöron (mina barn tog med sig hemifrån), heliumballong och sockervadd. Mina ungar körde också på sockervadd.

Sen började det spöregna i omgångar och vi fick fly in under tak. Stella började frysa och fick låna Fs jacka.

Men köerna blev korta! Och solen lyste mellan varven.

Roligast var nog nya Blomsterkarusellen i två våningar. Barnen åkte den typ fem gånger på raken (gratis). Mest åtråvärd var katten, barnen knep den varsin gång. (Och rammade några barn på vägen typ… ^^) (Varför bara en flygande katt och miljarder hästar?)

(Sen mjauade de hela åkturen.)

Själv provade jag att sitta med i en grej som snurrar, men fick gå ur den efter ett varv pga kraftig yrsel. Är inte purung längre tyvärr.

Ger dagens Lisebergsbesök 4 av 5 toasts. Är helt förvånad över att kroppen höll hela vägen. Stod/gick i fyra timmar (och satt på paraplyet när jag åkte Sagoslottet). 

Nu är kroppen sådär skönt trött av trötthet och motion istället för hjärntrött och utmattningstrött.

Börjar faktiskt tro på riktigt att jag börjar tillfriskna! Har ju dessutom haft mycket socialt umgänge och varit på flera fester men ändå inte haft några bakslag. Har vilat mellan varven men inte blivit sängliggande i dagar. Hoppas att det inte är en tillfällig grej.

Läste att vi utmattade är allergiska mot stress. Så kan en uttrycka det. Men jag är bättre på att sätta gränser nu. Hoppas att det ska hindra mig från att trilla dit igen.

Kul att få vara med för en gångs skull! Har legat hemma så många Lisebergs- och utmattningsdagar de senaste tre åren och önskat att även jag skulle orka vara med. (Var ju dessutom i Slottskogen förra veckan och skulle vilja ta mig till Botaniska snart, ett annat sånt där ”omöjligt” ställe som kräver en lång promenad.)

One Response to Liseberg och jag var pigg

  1. Kronärtskocka skriver:

    Vilken ljuvlig känsla!

    Liked by 1 person

