En dagstur till Tvååker

Är utmattad idag, men det är inte konstigt med tanke på vilken rolig heldag det blev igår. 

Vi var ute mellan 11.30-20.15 och åkte till en ort vid havet utanför Varberg där våra kompisar hyrt en sommarstuga. 

Det blev stugmys med brädspel, promenad till havet, lek på rolig lekplats, pizza och sandlek på stranden.

Trots att jag bor så nära Västkusten så är jag nästan aldrig vid havet. Dels är det lite omständligt att ta sig dit (på andra sidan stan) och dels så gillar jag inte havet så mkt med krabbor, tång, maneter och annat äckelpäckel. Det ska vara rent vatten med långgrund fin sandstrand. Annars får det vara. Men i Tvååker igår var det fint! (Utom algerna.)

M och Stella är jämngamla (Stella är faktiskt bara två veckor äldre) och går på samma förskola, men Molly har också jättekul med dem. Skönt att de kan leka så bra även med varandras kompisar trots att det är fyra år emellan. 

Vi var väldigt trötta när vi kom hem, men det var en bra trötthet. En sån där ”nu har vi varit ute nästan hela dagen, rört på oss och fått frisk luft (och sand i håret) och sett en ny plats”. Den tröttheten är helt annorlunda än den där ”städat hela huset”- eller ”stressat och packat en hel dag”-tröttheten. 

Idag ska jag bara vila så att jag orkar med morgondagens bröllop.

Kommentarer inaktiverade.

