Jag och fester alltså…

Nu har jag varit på bröllop (igen). Men mer om det senare. Först tänkte jag berätta varför jag och fest är en sån himla dålig kombo:

  • jag hatar att mingla
  • jag vågar typ inte ta en välkomstdrink eftersom en kan råka få en äcklig mousserande alkoholfri besk sak om en ber om alkoholfritt. Får typ be om barndrinken… (vilket jag sällan orkar göra, tycker att det är jobbigt att gå runt med ett glas att bära på)
  • jag är vegetarian och brukar ställa till det för värdarna. Äter liksom inte ens fisk som fusk-veggosarna i min familj gör
  • jag dricker helst inte kolsyrad dryck pga blir bubblig i magen
  • dricker inte alkoholhaltiga eller alkofria liknande drycker pga äckligt. Cider upp till 4,5% går ner, men det är ju sällan det finns
  • vatten är så ospexigt, men det är vad det brukar bli
  • jag gillar inte tårta
  • jag dricker inte kaffe och te är för mig en mysdryck som jag sällan dricker på bjudningar
  • jag är totalt värdelös på quiz (typ ett rätt idag eller nåt)
  • jag orkar inte stanna så länge
  • om det är musik klagar jag på volymen (inte till värdarna)
  • jag hatar kallprat

Nä, men trots ovanstående och det faktum att jag stod upp utom när jag åt idag så var det trevligt att vara med. Jag känner mig bara så missanpassad jämt.

Men jag ska försöka att inte känna mig missanpassad. När det är brädspelskväll t ex, då är jag välanpassad. Det handlar ju bara om olika traditioner och olika sätt att umgås.

Kommentarer inaktiverade.

