Utmaning för en skadad, utmattad hsp-introvert

Idag är det bröllop för svågern och S. Det blir en fyrhövdad utmaning för mig. 

Dels ska jag vara igång mellan cirka 14-sen kväll. (Förra bröllopet orkade jag mellan 17-23 och förrförra 13-17 + 19+21.) Det ska finnas rum att gå undan till men det finns nog ingen säng så jag får grubbla lite på det där. Finns det en soffa eller fåtölj? Kan väl inte släpa med en madrass antar jag? Eller ska jag lägga mig i bilen? Eller satsa på att åka hem efter efterrätten? (Utmattningssyndrom)

Den andra utmaningen är min svanskota. Jag kan helt enkelt inte sitta bra mer än en liten stund. Vigseln är stående utomhus så det är inga problem. Men middagen lär ju vara 4-6 timmar. Kommer nog behöva stå lutad mot väggen med jämna mellanrum som på bröllopsfesten för en vecka sen. Sittdynan kommer också följa med förstås.

Den tredje utmaningen är min introversion. Fick se bordsplaceringen igår och den gjorde mig orolig. Jag orkar inte kallprata, det dränerar min energi på nån timme. Jag mår fysiskt dåligt av kallprat. Jag sitter bredvid barnen och dessa stolar kommer ju att stå tomma förutom när de äter, så jag hoppas att viss rotation kommer att ske. Annars får jag helt enkelt ”skylla” på svanskotan och utmattningen, vilket egentligen är reella orsaker och inga undanflykter. (Hade gett dem vissa önskemål men var kanske inte så tydlig eftersom de bara delvis blev uppfyllda.) (Men jag förstår att det är svårt att göra en bra bordsplacering, ingen skugga över brudparet så klart!)

Fjärde grejen är min hsp-sida som lätt blir överstimulerad + utmattningens hjärntrötthet. Jag hoppas att jag sitter långt från högtalarna. Hade också hoppas på att få sitta på ena kanten, trodde att jag bett om det. Men å andra sidan kommer nog barnen vara i lekrummet så hålen vid borden kommer väl göra det lugnare.

Oavsett vilket så hoppas jag att jag trots ovanstående får en rolig dag. Jag gillar ju att titta på spex, göra quiz osv (perfekt avslappning för en introvert som gör att energin håller längre).

Nu ska jag bara se till att vila järnet fram tills vi ska åka.

Ps. Känner mig som världens mest omständliga och oanpassliga person när jag läser, men inget av ovanstående är mitt fel eller min personlighet. Hsp:n och introversionen är medfött, utmattningen är en sjukdom och svanskotan en skada. Det lättaste hade ju varit att inte följa med, men jag vill faktiskt fira svågerns och S stora dag.

Kommentarer inaktiverade.

