Förväntad utmattning

Nu är jag på min femte extra utmattade dag då jag inte orkar göra så mycket mer än att vila, köra nån tvätt, hämta/lämna barn och kanske klippa gräset. Ungefär en icke-nödvändig grej om dagen brukar det bli. Som tidigare under min sjukskrivning alltså.  

Jag sover mer och har börjat med en eftermiddagsslummer eftersom jag inte orkar annars.

Men jag tänker inte se detta som ett nederlag eller ett steg tillbaka. Detta är bara en normal reaktion på den stress och den höga aktivitetsnivå som jag höll sista veckan på semestern. 

Det var för mycket med övernattande gäster, Lisebergsbesök, Varbergsresa till vänner och en lång dag på bröllop på samma vecka. Och jag visste ju det. Men jag ångrar ingenting. (Möjligen att jag borde åkt hem tidigare från bröllopet men det var inte lätt att få med barnen hem.)

På vägen upp ut ur utmattningen går det upp och ner. Framåt, bakåt. Det väntar jag mig. 

Jag saktar nu ner mitt tempo inför arbetsträningen för sen kommer jag nog att bli riktigt trött. Men jag vänjer mig nog efter ett tag. (Och annars får jag avvakta.)

Tre roliga saker har i alla fall hänt idag.

  1. Det var sol och varken storm eller regn! Första fina dagen på typ två-tre veckor. 
  2. Min sista försådd, praktmalvan, slog äntligen ut i rabatten. Och den var finare än jag kunnat tro. Nu som mobilbakgrund.
  3. Jag lyckades äntligen få tid/ro/lite ork till att påbörja min jordgubbsbänk. Blev rätt nervig när jag plockade ner sticksåg, vinkelmått, ritning, sågbord och hörselkåpor ur verktygsförrådet. Har bara träslöjdat två gånger sen träslöjden. Men de första brädorna blev nästan lika långa. Hurra!! ^^ (Får ta lite i taget, det lär ta några dagar att bygga klart.) (Står i vår röriga carport.)
Kommentarer inaktiverade.

