Förväxlingar

Jag blir allt mer övertygad om att även Stella också har APD (auditory processing disorder = hörselnedsättning, svårt att uppfatta vad folk säger i t ex bullriga miljöer). Det kan ju bli lite förvirrat ibland när hon och jag pratar med varandra.

Stella: Kan du visa knäppa filmerna? (Tror jag hon säger.)

Sara: Va? Vi kan inte kolla på det nu, vi promenerar ju nu.

Stella: Jamen kan du visa knäppa flimflem-nåt…

Sara: Vi får kolla på dem när vi kommer hem.

Stella: KNÄPPA FINGRARNA? KAN DU GÖRA DET?

Sara: Jaha! *knäpper med fingrarna*

(Stella blir lite besviken eftersom hon inte kan och ville ha lite förståelse i om inte jag kunde heller.)

Ps. Hon säger ”vadå?” jämt och då upprepar jag högre, långsammare och tydligare tills hon hör. Behöver inte längre förklara vad jag menar nu när jag insett att det inte är orden i sig som är för svåra.

Kommentarer inaktiverade.

