Relationsråd till blodig författare

I natt drömde jag en kändisdröm. Det hör inte till vanligheterna, men jag har faktiskt drömt att Reinfeldt förföljt mig (!) och vid flertalet tillfällen har jag träffat Trent i Nine Inch Nails. 

I natt träffade jag om den superba författaren Lisa Bjärbo som skrivit både barnböcker (som jag recenserat på barnboksbloggen), ungdomsböcker och vegetariska kokböcker. Jag följer hennes blogg och instagram (@onekligen).

I natt råkade jag vara i närheten av hennes lägenhet när en bebis dråsade i golvet. Jag sprang dit och såg när även Lisa föll nerför en säng och började blöda i ansiktet. Hon tog det hela med ro tills jag sa att hon nog borde tvätta bort blodet. 

Jag tänkte att jag nog borde pysa iväg nu när allt var under kontroll (bebisen försvann snabbt ur drömmen), men Lisa var så trevlig. Tänkte att jag ville bli bästis med henne.

Jag berömde den gröna fina fondväggen (vet att hon gjort en på riktigt) och hon snackade på. Sen kom hennes man hem. Hon undrade om vi skulle ta fram godispåsen som de sparat till ett bra tillfälle. Tänk att mitt oväntade besök var ett bra tillfälle!

Hennes man gick på toa och ropade att han skulle iväg igen nästan direkt och att han skulle bli borta hela kvällen. Jag såg att Lisa blev lite upprörd och bestämde mig för att ge henne ett relationsråd nu när vi var så gott som bästa vänner. Jag undrade upprört om han inte förvarnat henne om sortin och sa att när det gäller såna självcentrerade män så finns det bara en sak att göra: SKILJ DIG! Lisa funderade över saken.

Nä, men Lisa, om du skulle råka läsa detta. Din fondvägg är jättefin, din partner är säkert också jättefin och jag har inga planer på att våldgästa dig. ^^

Kommentarer inaktiverade.

