Jag är inte redo

Idag började Molly trean. Jag förstår inte riktigt hur det här gick till. Jag slutade räkna nånstans vid sex år*, sen bara rullade det på av sig själv. 

* = kanske min uppfattning av Mollys mentala ålder precis som min är 31 år trots att jag är 33 (har känt mig som 31 sen jag var 25 typ).

I trean ska de börja med slöjd! Och engelska!! Och de ska ha gympa två gånger i veckan. Jag hänger inte med. Ska hon börja med ett nytt språk nu när hon just lärt sig skriva och läsa det gamla? Typ så känns det. 

Men jag antar att det är så för alla. Helt plötsligt ska hon välja gymnasieprogram och sen blir det pensionsavtal (något jag som 33-åring också borde göra. Har ett privat sparande på vanligt konto pga orkar inte sätta mig in i det (har för övrigt ingen tjänstepension, blä!)). Men det finns väl tid till det med. 

Dessa engelska ord redogjorde Molly för vid matbordet idag:

Cat, dog, little, hello, good bye, candy. Det finns mycket att lära där alltså.

Fasar lite inför ännu fler läxor. Molly är ganska svårmotiverad med sånt. Men vi får fortsätta ha en bra rutin för det.

…och nationella prov till vårterminen. 

Trean – det är stora grejer det.

Kommentarer inaktiverade.

