Absolut inte jätteintressanta saker jag gör

  • Letar efter mina läsglasögon jämt. Så jobbigt när jag inte vet vilken våning de ligger på pga en himla massa trappspring (tre våningar). Nyss ville jag att Fredrik skulle ”ringa till dem”. Behöver en sändare på både glasögon, nycklar, plånka och fjärrkontrollen.
  • Har som mål att göra 10 rehabövningar per dag, men ofta blir det bara 6-7 pga så träningstrött i kroppen. Men sen i tisdags har sjukgymnasten lagt på 50% i mängd så det är inte konstigt att jag blir trött. (Fem med utandning och tio med armarna 20 cm längre fram. Skitjobbigt!) Men ryggen känns lite bättre! Äntligen! (Diskutbuktning sen ett trapprammel för en månad sen.)
  • Planerar redan för nästa odlingssäsong. Har spånat upplägg för pallkragar, noterat vad jag ska så mer eller mindre av och börjat fundera kring höstens lökinköp. Tror att det blir lila och vita krokus och rosa tulpaner till mina orange. 
  • Pusslar som tusan med mina krukväxter. Har ett begränsat antal krukor och det hjälper inte att köpa fler eftersom jag även har begränsat antal fönsterbräden. Dessutom har jag bara fönster åt söder eller norr, så det är inte så lätt att flytta runt växterna. (Har mest gröna tåliga växter i norrfönstren och palettblad i söderfönstren.) Skulle vilja ha två av varje palettbladssort för att minska risken vid den höstlig palettdöden, men ett annat alternativ är att bussa över sticklingar till familjemedlemmar. En har tyvärr fullt och en hade bara plats för en. Men jag erbjöd mig att ta en av dennes aloe veror i utbyte mot ett palettblad. Men nu har jag snart en aloe vera på halsen också… Måste övertala F om en tvåmeters fönsterbräda bakom soffan i vardagsrummet!
  • Har uppgraderat min teknikpark med en ny mus utan glapp och med fungerande skollhjul så nu kan jag äntligen byta vapen smidigt på Overwatch. Börjar bli riktigt lethal! (Det har varit svårt att spela bl a Mercy som helar med ena vapnet och skjuter med det andra…) Har även investerat i en mikrofon för 15 kr på rea så att jag kan vara med på Skypechatten och slipper skrika mot Fredriks mikrofon när vi spelar med svärsyskonen. Yay!
  • I morgon ska vi på kick-offläger med förskolan igen. Det fjärde och sista. Det ska bli kul. Det är 317 dagar kvar tills Stella går ur förskolan och vi slipper allt kooperativarbete (nä, jag har inte räknat ner sen det var 450 dagar kvar…). Kommer sakna gemenskapen, men städdagar, städjourer, alla dokument som ska bli rätt och alla uppbokade dagar i kalendern kommer jag inte att sakna. När vi började för tre år sen (ja, jag säger vi för detta engagerar minsann hela familjen!) så sa vi att detta vår syssla, vårt fritidsintresse de kommande fyra åren. Och så har det varit. 10,5 månader kvar. 
  • Molly har haft en gammal avdankad mobil i några månader, men det är först nu som hon har fått samtalstid och inte bara wifi. Hon har börjat sms:a en massa och igår skickade hon sitt första mail.(mailade en sida med cutest hamster butts till henne). Jag tänker: vad som helst som gör att hon skriver och läser frivilligt är bra. Hon är bra på djursmileys. (Och för er med yngre barn som undrar om det inte är en sjuk känsla när ens unge börjar meddela sig till en över nätet, så jo, det är det! Ungefär som när ens barn pratar med varandra på telefon och första handskrivna lappen en får från sitt barn.)
Kommentarer inaktiverade.

