Skitskraja rika som inte vill tänka på döden

Att den bortskämda överklassen/övre medelklassen i Hovås inte vill ha flyktingboenden eller hyreslägenheter insprängda bland alla villor, pooler och suv:ar har vi ju förstått, men att ett hospice verkar så skräckinjagande? Fotade av tidningen i morse, har nog aldrig fått så många kommentarer på Instagram! (Har 101 följare varav vissa inte är aktiva.)

Även Aftonbladet skrev en artikel
Själv tittade jag idag lite extra på hospicet som ligger bredvid förskolan och som jag går förbi varje dag.

Har aldrig sett någon sjuktransport eller hört något ångestskri. Har aldrig känt lukten av död kropp eller hört nån döende panschis klaga över förbipasserande.

Jag ser nästan aldrig till någon faktiskt. De gör inte en fluga förnär. De märks aldrig. De är de perfekta grannarna till en förskola och ett bostadsområde (vilket förskolan inte är, men skitsamma). 

Såg idag faktiskt hela två människor som ska dö. (Eller ja, alla ska vi dö förr eller senare.)

Här är mitt traumatiserade barn och hennes storasyster (som inte var så sugen på en photo session).

Nä, men ärligt talat. Värre NIMBYsar* än i Hovås och kringliggande rikemansstadsdelar hittas inte. De verkar vilja leva i ett gated community med bara andra rika villaägare runt sig. De verkar vilja curla bort allt oglamoröst ur sina barn liv. De är rysligt bra på att överklaga också. 

* = Not In My BackYard

Skämmes!!

One Response to Skitskraja rika som inte vill tänka på döden

  1. Kronärtskocka skriver:

    Blev också mäkta irriterad när jag läste artikeln imorse. Tycker det låter som en fantastisk idé att förlägga ett hospice där. Så alla, oavsett rikedom eller ej, kan få njuta av havets närhet vid livets slutskede. De är riktiga snåljåpar där tycker jag…

    Liked by 1 person

