Höstens fem

Någon skrev om fem saker en ser fram emot i höst. Tror till och med att de kallade det guldhösten. Så långt skulle jag kanske inte sträcka mig men här är mina:

  1. Börja arbetsträna nån gång efter 20e september. (Inte för att det är vrålkul, men vill träffa kollegor, få använda hjärnan och nå en milstolpe till att bli friskare.)
  2. I november när barnens alla födelsedagar, släkt- och barnkalas är över. Redan före jag blev utmattad tyckte jag att det var jobbigt. Stressigt att vara värdinna och jobbigt med så mycket folk på samma gång. Hoppas på laserdomekalas för Molly och pyttekalas med 2-3 barn (eller inget alls?) för Stella. Släktkalaset får F arrangera och så får jag genomlida. (Inte pga att jag ogillar släkten, bara när alla kommer på samma gång. Mvh/överstimulerad introvert)
  3. 11e november när jag och F firar 15 år tillsammans. Vi kommer väl iofs inte fira som vanligt pga utslitna efter alla kalas i oktober, men kanske blir det något runt 17e februari när vi firar tioårig bröllopsdag? En milstolpe om inte annat.
  4. Hmmm… får jag lov att utvidga begreppet ”höst”? I så fall i januari när vi, mamma och syskonens familjer åker til Teneriffa för att fira mammas 60-årsdag.
  5. I mars när våren kommer tillbaka. (Ok, nu drog jag hösten ganska långt.)
  6. Bokmässan. Om jag orkar gå. (Jaja, nu blev det sex stycken men skitsamma).
3 Responses to Höstens fem

  1. Sofie (sunksof) skriver:

    Vad lustigt, jag och min man firar också 15 år i höst och tioårig bröllopsdag i februari 2017! Vi gifte oss 10 feb på La Cuvee.

    Liked by 1 person

    • hippiemamman skriver:

      Nämen wow! Vi gifte oss 17e februari (och vi bodde på samma gata som La Cuvee i fyra år innan vi flyttade hit till radhuset.) Lustigt sammanträffande. 🙂

      Gilla

  2. Sofie (sunksof) skriver:

    Hehe, ja! Vi var praktiskt lagda och tyckte det passade bra med en inomhusvigsel på samma ställe som festen eftersom vi ville ha det så enkelt som möjligt. Vill minnas att det var snö och kallt den helgen vi gifte oss samt mello-deltävling i stan samma lördag.

    Liked by 1 person

