Dagens insikter/bekräftelser

  1. Ja, jag kunde både hänga hemma hos kompisen S med barnen och sedan åka på spelkväll hos svärfar tillsammans med fyra av fem svärsyskon (ett är utomlands). På samma dag! (Men nu är jag trött!)
  2. Det gick att låta barnen var vakna till nio och sedan åka hem. Den ena somnade så fint i bilen (tyvärr blev hon väckt av den andre och tvingade till sig bokläsning och hela nattningskitet…) Men ändå, vi måste inte längre vara hemma till 20.00 varje dag för att Stella inte ska flippa ut av trötthet… Nya möjligheter öppnar sig!
  3. Sex personer är för många runt ett spelbord (som jag visste). Det blev för babbligt när folk höll igång flera diskussioner samtidigt och inte fokuserade på det som hände. Blev väldigt överstimulerad och ljudkänslig. Fyra personer är lagom och fem funkar. 
  4. Familjen W-A är otroligt snälla och omtänksamma. Nu erbjöd de sig att låta Stella följa med kompisen M på sång/rytmikkurs varje onsdag inne i stan eftersom de ändå skulle dit med honom (vi har ingen möjlighet/ork/tid att hämta/lämna och särskilt inte om det är på onsdagar, för Molly ska börja i scouterna då (och vi har bara delvis samåkningsmöjligheter).
  5. Om en tar av en sko på en sovande unge i sängen så kan det bli så mycket sand i sängen att jag undrar om ‘någon tömt ut en sko i sängen’ och så får pappan erkänna att det var just vad han råkade göra. Vi fick byta lakan helt enkelt för det gick inte att borsta bort allt (särskilt inte när ungen låg och sov i sängen). I morgon sopar jag golvet.
Kommentarer inaktiverade.

