Framgång x2

  • Var hos sjukgymnasten för fjärde gången. Har nu blivit så pass rörlig i ryggen att jag slipper göra yogakobran varannan timme. Ska istället göra den tre gånger om dagen + coreövning + stretchövning. Klarade att demonstrera en liten planka idag utan att skrika av smärta. Ska dock vänta med den lite till. Kan sitta i soffan utan dyna och om jag sitter upprätt utan ryggstöd kan jag även sitta på en stol en stund.
  • Jag fick klappa Amanda på kinden, ryggen och huvudet idag medan hon åt solroskärnor. Sedan några veckor har jag kunnat stryka dem lätt på ryggen nån gång, men idag satt hon helt still så länge jag matade på med frön.

    Det är sex veckor sen trappramlet (svanskotan och diskutbuktning i ryggen) och nästan ett år sedan vi fick hem gerbilerna. För ett halvår sen började de tveksamt hoppa upp i min hand och nu kan de bli klappade! (Gerbiler är skygga men vägen till gerbilens hjärta går genom magen.)

    Kommentarer inaktiverade.

