Vabbig dag

Det har varit full rulle i ett dygn nu. Igår kväll fick Stella feber och sen låg hon och gnydde hela natten så att jag inte kunde sova. 

Gav henne tydligen för lite ipren, för febern gick inte ner förrän efter 06.00 när jag äntligen kunde ge henne igen. Då fick hon 10 ml (20-30kg, 7-9 år) istället för 7,5 ml (15-20kg, 4-6 år). (Hur ska jag kunna komma ihåg hur mycket hon väger mitt i natten när jag är groggy? Med sina snart fem år är hon långt från 7-9 år. Men hon är ju lång, det är hon…)

Fredrik erbjöd sig att byta säng mitt i natten, men efter 1,5 h bytte vi tillbaka igen eftersom varken jag eller han kunde sova, och jag tyckte att åtminstone han kunde få sova (i Mollys säng).

Stella lyckades ju tajma mitt efterlängtade möte med läkaren, Försäkringskassan och chefen. Men F vabbade halvdag, så jag kom iväg på det ändå. (Mer om det i nästa inlägg.)

Och när jag kom hem igen mådde Stella bra. Hon tvingade mig att leka restaurang och serva henne med diverse tv-serier m.m. Fick vilat/slumrat 1,5 h medan hon låg bredvid och petade på mig och ville att jag skulle posa för kameran och titta på alla teckningar hon gjort på mobilen. (Men hellre det än att jobba som F fick göra idag (med omkring 3-4 h sömn). Här kommer några av hennes alster:

Ja, och sen målade jag tvättstugan, Molly tog hem en kompis och det var matlagning, tv-spel och hela faderittan. Hoppas på den feberfria dagen i morgon då.

Kommentarer inaktiverade.

