Snart arbetsträning

Idag var det äntligen möte med Försäkringskassan, chefen och läkaren. 

Så här blir det:

  • Jag ska under tre månader komma upp och börja jobba 25% och för min del innebär det 7,5 h i veckan. Dessa tre månader ska jag bara träna på att jobba och jag ska inte utsättas för krav. Motsvarar typ en praktikplats.
  • Efter nyår ska jag klara 25% arbete med lön. Då minskar min sjukskrivning till 75%. Därefter trappar vi upp till 50, 75 och 100% takt (30h för mig eftersom min SGI baseras på när jag jobbade 75%). 
  • Jag får inte ta semester dessa månader (tur att vi ska till Teneriffa först i januari!) och om jag känner mig för utmattad en dag så ska inget stå och falla med mig. Jag kan vara rätt flexibel med arbetstiderna. 
  • Börjar 3 oktober.

Det känns bra att veta hur det kommer att bli framöver. I början blir det nog mycket fix med datorn/konton, gå igenom mailen, gå på avstämningsmöten och upplärning. Företaget har nämligen inte kvar min gamla kund som jag jobbade för i tre-fyra år, utan nu ska jag börja jobba med några andra stora företag istället.

Det känns bra att få komma tillbaka även om det så klart inte bara blir en dans på rosor (lär bli trött av omställningen + att det tydligen blivit stressigare på jobbet under tiden jag varit borta (men jag ska inte behöva drabbas initialt iaf)). 

Jag hoppas att det ska fungera bra och att jag inte ska trilla dit igen. Numera har jag åtminstone god självkännedom, så om inte livet ställer till det för mycket för mig igen så borde det gå bra. 

Och jag ska få börja träffa mina kollegor igen på regelbunden basis! Yay! (Tur att vi har kunnat ha lite kontakt via sociala medier under tiden.)

Kommentarer inaktiverade.

