Praktisk kunskap

Idag berättade Stella att de på förskolan haft något, som enligt mina hörselnedsatta öron, lät som ”körskola” men det var tydligen massageskola [”maschösskola”].

Det visade sig vara något som kan glädja hela familjen. 

Jag hade lite ont i kroppen på eftermiddagen, så jag bad Stella demonstrera sina nya kunskaper. Hon började visa hur regnet droppade, hur det blev moln, hur en plaskade i vattenpölarna och hur solen steg upp på min rygg. Så himla gött! Alldeles lagom hårt (dvs jättemjukt) för mig som ömhudad. 

Sen frågade jag om hon ville göra som den där varianten när massörerna trampar runt på ens rygg. Stella hade inga problem med det. Men trots att hon bara väger omkring 25 kg (?) så gjorde det rejält ont. Men bra för ryggen antar jag. 

Way to go förskolepedagoger!

Ps. Förra året hade de yogalektion varje måndag. Stella är grym på yoga. Det är kul att de hittar på så mycket bra på förskolan. (De har även retorik var tredje onsdag.)

One Response to Praktisk kunskap

  1. Sofie skriver:

    Härligt! Mina barn går också på föräldrakooperativ med yoga, gymnastik, Funkykidz (dans) för de äldre barnen, mycket utevistelse i skogen osv. Inbillar mig att kooperativ ofta är lite mer ambitiösa än vanliga kommunala förskolor?

    Liked by 1 person

