Sista heltidssjukskrivna veckan

Om en vecka börjar jag arbetsträna. Jag har inte jobbat sen januari-februari 2015 när jag gjorde några tretimmarspass efter sex veckors heltidssjukskrivning i november-december. Men jag fattade ganska snart att sex veckor inte skulle räcka. Och inte blev det bättre efter Kanarieöarnaresan i slutet av januari. Tänkte att jag kanske behövde tre månader hemma. Haha.

Men nu ska jag tillbaka igen. Jag ska ta det väldigt lugnt. Men samtidigt oroar det mig att mitt övriga liv kan vara hektiskt nog för mig som stresskänslig och lättutmattad. Oktober är fullt av besök hos sjukgymnast/frisören/läkaren/tandläkaren och en himla massa kalas för barnen.

Sen har vi föräldrakooperativet som tar sin beskärda del av tiden. På onsdag ska jag t ex gå in i barngrupp mellan 14.30-16.45 och därefter städa förskolan tillsammans med F. (Denna höst måste vi ha jour i barngrupp eftersom så många barn är kvar efter 16, så har vi inte haft det sedan 2013-2014.) (Vi köper städ bara hälften av jourerna eftersom det blir dyrare när vi inte kan dra av för rut annat än hemma.) Men nu är det bara nio månader kvar tills Stella slutar för att börja i förskoleklass.

Jaja. 

Men jag får göra mitt bästa för att vänja mig. Jag har haft ganska mycket energi den senaste månaden, men nu får jag vara beredd på att lägga den energin på jobbet. Måste sänka mina förväntningar på vad jag orkar med i övrigt. 

Men en vecka har jag kvar och den ska jag försöka ta tillvara på. Sova ordentligt och stressa av. Det blev lite för mycket den här helgen. I fredags KonMarie-rensade jag bland kläder, böcker och hobbyprylar i tron om att lördagen skulle bli lugn.

Men på lördagen skulle Stella på barnkalas, vi åkte till tippen och sen var det inte bara svägerskan som kom på häng utan även P och svåger A och det tar mycket mer energi från mig. Men vi hade en jätterolig spelkväll med RockBand och Singstarkareoke, så jag bestämde mig för att gå all in i och istället skita i Bokmässan dagen efter. 

På söndagen stressade jag tyvärr hela dagen för att komma ikapp med hushållet och andra viktiga deadlinegrejer. (Och idag är jag helt slut!)

Men denna vecka känns lugn bortsett från jour-onsdagen.

Kommentarer inaktiverade.

