Bra och dåliga nyheter 

Bra saker

  • Det är min släkts julafton i år! Ska bli kul att fira med dem och skönt att slippa fira först hos svärfar och sen svärmormor samma dag (träffar dem hellre olika dagar). Pappa (och A?) kommer ner från Luleå och syrrans familj åker inte till Hälsingland. (Gissar att Ms föräldrar kommer hit istället.)
  • Mamma har fått nytt jobb på sin skärgårdsö, så nu slipper hon pendla till stan. Glad för hennes skull!
  • I morgon är det sovmorgon! (Det har jag iofs tre gånger i veckan men det är gött ändå.)
  • Spelkväll både denna och förra lördagen!
  • Jag lyckades KonMarie-rensa avdelningen papper idag. Slängde enorma mängder papper i form av betalda räkningar, gamla försäkringspapper, jättegamla jobbpapper, kvitton, instruktionsböcker och recept som vi aldrig använder. Har bara anteckningsböckerna kvar som jag tar i morgon. Har verkligen våndats för papperskategorin eftersom just den är sååå tråkig. Är med i en svensk KonMariegrupp på Facebook och en specifik grupp som rensar en kategori per vecka. (Nr 3: papper denna vecka). Jag har dock redan rensat rumsvis i sovrummet och köket parallellt. Så här ser kategorierna ut:
  • Fick min nya mobil igår. Denna Samsung Galaxy S5 börjar bli väldigt seg. Fredrik ska få den och använda som utvecklarmobil. Den är inte systemuppdaterad på ett tag vilket gör den perfekt som testtelefon (vid apputveckling). Den nya är en S7a och jag har grejat med alla widgets och bakgrunder så att den ska se likadan ut. Jag är inte mycket för förändring. (Men den gamla började ge upp.)

Åsså några mindre bra saker

  • Det finns för fanken inga bra mobilskal som går att beställa till Sverige från en trovärdig webbshop. Ville först ha ett supersnyggt armorskal från Speck, men fick ge upp och välja ett grått tough armor heavy military undestroyable-nåt-skal från Spigen. Det finns i Sverige…men är slut överallt! Jag blir galen! Jag vågar knappt hålla i telefonen för jag är så rädd för att tappa den. Min S5a har ett sånt där ultrasuperduperarmorfodral från Spigen och jag tappar den in golvet nästan dagligen. Inte en repa/skada. Så jag kommer helt enkelt få låta S7an ligga kvar på hyllan tills vidare. Blä! (Men får inget nanosimkort förrän på måndag ändå.)
  • Vi har en vattenskada vid fönstret i vardagsrummet. Det rann in vatten runt karmen igår och idag. Fredrik har brutit upp listerna runt och haft plastmorfadern på besök. Vi är inte riktigt på det klara med vad som ska göras än. Om det räcker med att täta eller om allt trä ska bytas ut?Hu! Tur att vi har ett buffertkonto för sånt här, men trist att lägga pengar på osynliga renoveringar. Fönstret är för övrigt två meter brett och säkerligen svindyrt att byta.
  • Sommaren är definitivt slut (efter sensommarvärmen i september) och det är snart oktober. Nu väntar fem månaders mörker. 😦
Kommentarer inaktiverade.

