Stryka i kalendern till förmån för återhämtning

I morgon är det oktober och jag har så mycket inbokat att det knyter sig i magen. Eftersom det är svårt att flytta på barnens födelsedagar och arbetsträningen så har jag helt enkelt fått boka om alla hälsobesök. Får åka till frisören, tandläkaren och gynekologen i november istället. Bvc får Fredrik ta och sjukgymnastbesöket prioriterar jag.

Nu har jag grejat så att jag bara har en extragrej och ett kalas jag bör vara med per vecka. Men jag ska komma ihåg att även kalasen är frivilliga, oavsett vad släkten tänker. Det enda som händer för andra är att jag inte är med, för min del kan det bespara mig flera dagar till veckors sängliggande. 

Och från och med nu är det tänkt att jag ska orka med att jobba några timmar i veckan. Känns ganska overkligt nu när jag är sängliggande för tredje dagen i rad (har bara vilat + gjort ett jourstäd denna vecka). Suck.

Men jag ska jobba med acceptansen. Jag kommer att bli trött av att börja arbetsträna. Det kommer att bli mycket intryck på spårvagnsresorna, bland allt folk och alla ljud och rörelser. Men jag hoppas också att jag ska få en välbehövlig kick av att få komma tillbaka. En känsla av att jag blivit lite friskare. Att jag är på väg. (För det var inte jobbet som brände ut mig, jag trivdes bra där.)

Så jag stryker i kalendern och gör plats för återhämtning. Det får bli så.

Kommentarer inaktiverade.

