Tillbaka på jobbet

Det känns lite udda att vara tillbaka. Liksom smyger runt i korridorerna och känner mig inte riktigt hemma. Så många nya och så många som försvunnit. Räknar till kanske 15-20 personer av de jag känt/känt till väl som försvunnit det senaste 1,5 året. Men många i mitt team är kvar och det finns inga nya i mitt rum.
Idag hade jag fått en ny hörnplats. Allt stod perfekt på plats när jag kom hit idag. Vad snällt av dem! Dock har jag ingen skärmvägg framför mig, så jag blir distraherad av folk som går förbi. Men jag ska kolla om det finns en skärmvägg över.

Jag har läst igenom och/eller deletat cirka 1000 mail vilket merparten var spamkarantänmail, uppmaningar att tidsrapportera, automatiska mail om vad jag ska göra denna vecka ”illness 40 hours”, försvunna och upphittade saker på kontoret, ”hälsoshots i köket” (kontorsansvarige gillar att bjuda på sånt) och det mest intressanta: folk som slutar och viktiga nyheter om kontoret eller företaget. Några klagomål på att folk inte använder toalettborsten eller sätter in disken i diskmaskinen har också skickas ut under det senaste 1,5 året. Det klassiska.

Jag har skrivit en lapp med saker jag måste ta med. Handkräm, hörlurar, laddsladd och sjal. Just den virkade sjalen behövs inte idag, men när som helst kommer kontoret att bli svinkallt igen.

Jag fick nya sim-kortet idag, men min lokala leverantör av mobilskal hade stängt idag med (nedläggning på gång?) så jag får försöka handla någon annanstans. Har ett mobilfodral som Molly sytt som provisorisk skydd. En gerbil. Är livrädd för att hålla i luren. Känns som att den kommer glida ut handen när som helst.

Fick idag också återuppleva toaletterna. Bland annat den s k missfallstoaletten där jag upptäckte två av tre missfall. Samma toalett är även spytoaletten dit jag rusade en gång när jag var väldigt gravid. Konstigt att en toalett av sex möjliga blivit drabbad av detta. Jaja. En annan toalett är min anställningsintervjutoalett. Minns att jag gick dit först och tänkte ”kanske blir denna toalett ‘min jobbtoa’ sen om jag får det här jobbet”. Och så blev det.

I övrigt ser det både likadant och annorlunda ut. Färre prydnader och blommor, öppnare rum med loungemöbler, nymålad dekorvägg i receptionen. Typ så.

Nästa vecka är jag nog uppdaterad och klar så att jag kan börja med riktiga arbetsuppgifter igen. Känns trevligt. 

Kommentarer inaktiverade.

