Tredje arbetsdagen

Idag kändes det mer naturligt och bekvämt, men ändå lite ovant. Inte mindre än fyra ”nya” fick syn på mig igen. Har dock inget emot att prata om det och alla frågar ju inte heller. 

Fick en skärmvägg idag, så nu slipper jag bli distraherad när folk går förbi. Kommer bara att se de sex personer som sitter vid sidan om mig och endast tre personer kommer att gå förbi. Skönt. (Har alltså tre väggar runt mig nu.)

Idag fick jag även mitt första uppdrag. Det var tänkt att jag skulle hjälpa en kollega med uppgifter åt en kund, ett stort lastbilsföretag som jag inte jobbat med tidigare, men chefen ville plötsligt utnyttja mina färdigheter inom att ”skapa strukturerade exceldokument” istället. Är känd för dem! ^^ (Excel är ett av mina andranamn. Sara Struktur Excel Självdisciplin Alexandra H. ^^)

Så jag fick ett megadokument med hur många timmar som lagts på olika projekt och de ska spaltas upp på olika lämpliga vis.

Först kände jag mig osmart för jag fattade ingenting. Var rädd att jag inte var redo att jobba och att jag blivit sådär ointelligent och trögtänkt som jag var i början av utmttningen. Men sen insåg jag att jag bara inte fått tillräckligt med bakgrundsinfo och sen lossnade det. Nu har jag att göra ett tag framöver. Alldeles lagom projekt.

När jag kom hem efter 2,5 timmes jobb + en timmes restid med upphämt av Stella på vägen hem så bara tvärlandade jag på vilomadrassen i vardagsrummet. Låg där i 2,5 timmar och gjorde en insats för Mollys nya legobygge (Lego Elves Treetop Hideaway). (Molly vill helst leka och bygger aldrig efter beskrivning.) 

Har varit helt mosig resten av kvällen.

Men det var iaf trevligt när jag var på jobbet. Kommer ju (nog) vänja mig efterhand. 

I morgon blir det vilodag, på onsdag sjukgymnastik (ska få ett coreprogram), på torsdag jobb igen och på fredag vilodag före släktkalas för barnen (mkt ansträngande, men får åka hem tidigt). Sen lugnt hela helgen. Känns ändå stabilt.

(Från lördagens svärmormorfika.)

Kommentarer inaktiverade.

