Sista småbarnsdagen ever

Idag är min sista dag som småbarnsmamma! Fasiken vad gött! Har varit småbarnsmamma i nio år och det räcker bra så. Ser fram emot att ha två storbarn och sen två skolbarn nästa höst. Redo för nästa steg liksom… (Som jag redan är inne på iom Molly.)

Inga mer blöjbyten (sen 3,5 år iofs), inga mer nattvak (typ), ungarna kan säga till när de ska kräkas, inga småbarnsbestick (länge sen nu), kläderna håller åtminstone något år, inga pottningar, ingen barnvagn, de klär på sig själva, den ena går till och från skolan själv, de kan sätta igång tekniken själva (nåja), göra sina mellanmål (om de vill…) osv.

Åldern 7,5-9 har varit väldigt rolig och ganska lugn (efter 6,5-7,5-”trotsåldern”). Stella har 1,5 harmoniska år till och hon är överhuvudtaget lite lugnare, så vi har goda tider framför oss.  

Jag är så himla färdig med småbarnsåren, de blev ju ganska utdragna för vår del. 

I morgon väntar resten av våra liv, lite så känns det! 🙂

Hurra!

Ps. För fem år sedan låg jag på sjukhuset för extra koll eftersom Stella knappt sparkat under dagen. Men hennes hjärtslag blev ok när jag väl lugnat ner mig. Hon kände väl nervositeten eller nåt… Fem år sen!

Kommentarer inaktiverade.

