Små stressorer som blir stora tillsammans

Ni vet när en ena natten sover 40 min och sen två timmar på dagen? Och nästa natt 6,5 h, sen lämna barnen och sen fyra timmar på raken och vakna halv två på eftermiddagen? Inte?

Helt normalt i min värld tydligen… Tur att jag inte hade något planerat dagtid idag.

Mitt liv har innehållit så många onödiga stressorer på sistone. Fick en ny mobil men kunde inte gå och köpa skal och skärmskydd det första jag gjorde eftersom ”min affär” var stängd (var där på rätt tider två gånger). Sen var skalen slut på nätet och jada jada, fick till slut hem det jag ville ha, men behövde gå runt och oroa mig för att tappa och skada mobilen i två veckor. Så onödigt!

Sen är det tulpanlöksleveransen som blev sen. Trodde länge att posten slarvat bort paketet och behövde till slut maila och fråga. Men en leverantör var sen och idag är paketet hos ombudet. Phu! Ska gräva ner omkring 50 tulpan- och krokuslökar i helgen. 

Sen är det alla födelsedagskalasinbjudningar som kanske inte kommit fram eftersom barnen i fråga inte hört något och så får en messa föräldrarna och helt plötsligt kan alla komma. (Kan verkligen rekommendera oktober som månad om ni vill ha hög uppslutning på kalas. Vi har slutat överbjuda nu efter fem års erfarenheter…).

Sen är det råttor som gräver i bokashikompostlådan och så lägger en nät ovanpå. Då gräver de sig under istället och grannen påpekar det och…Gah! Orka köpa nät och gräva om och trött i kroppen och lägger snart ner med bokashin för vintern ändå och… (Ja, det är råttor, såg en springa när jag grävde…)

Rådjuren har föresten mumsat i min trädgård. Den överblivna mangolden var riktigt smarrig. (Lämnade den för den såg inte fin ut på slutet.)

Fredrik har tokbakat två kvällar och har varit och köpt ingredienser flera gånger. (Släktkalas i kväll.) Jag gör mitt bästa för att inte stressa upp mig. Han planerar detta kalas själv. 

Allt med själva födelsedagarna är iaf klart. Vi fick köra lite sistaminuten presentkort natten före eftersom vi inte fått tag på vissa grejer. Suck.

Men det löste sig, allt löser sig. Men det är inte konstigt att kroppen blir spänd och att jag sover eller inte sover på konstiga tider. Längtar till januari då alla konstighetet som fuckar upp vardagen är över (två normala veckor i november också). 

Kommentarer inaktiverade.

