Stellas födelsedag

Jag låg ju vaken nästan hela natten och lite innan väckningen smög jag upp på toa. Då vaknade Stella och hon kunde inte somna. Men jag sa åt henne att låtsas sova och det gjorde hon när vi kom in. Lika bra att lära sig den klassikern…

Världens gladaste lilla femåriga unge fick glittrande ögon när paketen kom fram.

Molly har varit superpysslig och fixat en massa fina presenter som Stella blev väldigt glad över. Hon fick bl a en väska med ficka för monster (förskolekompisarna blev superavis!) och en bok med egenhändigt påhittade, nedskrivna och illustrerade Mamma Mu-böcker (Mamma Mu – bus eller godis, Mamma Mu på förskolan, Mamma Mu på bio m fl.). Så fint! Molly är verkligen kreativ!

Av oss fick hon Frostslottet, ett kassaskåp, presentkort på Pop-figur och på en egen trägunga till trädgården (vi har en i trä och ett gammalt bildäck som ingen vill gunga på). 

Eftermiddagen tillbringade jag med legobygge. Mina barn bygger helst inte själva. Men Elsa, Anna och Olof fick hon iaf sätta ihop. 

I år testade vi konceptet önskemiddag och önskeaktivitet. Molly valde pizza och tv-spel (nya Mario Cart) men Stella valde det ofestliga i pannkakor och bada badkar. Jaja, bara hon är nöjd så. ^^

På kvällen ringde både morfar, farmor och kusin med familj, men till slut blev Stella så trött på det dära att hon inte ville prata med några fler (introvert, ja!). ^^ Hon fick lite hälsningar på nätet också (samma för Molly i måndags). 

I morgon blir det släktkalas för Fs sida av släkten, på söndag laserdomekalas för Molly med fem kompisar, om 1,5 veckor släktträff på fik med min familj och om 2,5 veckor barnkalas med tre av Stellas kompisar hemma hos oss. Pust!

Men nu är iaf själva födelsedagarna avklarade. Och jag tror att barnen blev väldigt nöjda med detta som de räknat ner till sen någon gång i våras…

Kommentarer inaktiverade.

