Kalasveckan är över

…och jag avslutar födelsedagsveckan med att skämssova hela dagen. 

I måndags firade vi Molly med frukost, önskemat, legobygge och diverse telefonsamtal.

I torsdags firade vi Stella med frukost, önskemat, legobygge och diverse telefonsamtal. (Och popcorn på förskolan.)

I fredags höll vi släktkalas hos svärmor och några droppade av, så vi var bara tolv personer. Så skönt! Därmed kunde jag sitta kvar i vardagsrummet och stanna hela kalaset istället för att fly in till svågern och/eller åka tidigt. (Blev alltså inte ljudkänslig (utmattningssyndrom) och överstimulerad (hsp)).

I lördags hade vi legobyggardag pga fick hur mycket lego Friends som helst (mkt var begagnat från svägerskan). (Lite saknas på bilderna.)

På kvällen fick vi spontanbesök av svåger med fru (som inte kunde komma på fredagen) och det utvecklades till en rolig rockbandspelkväll. 

Somnade därmed runt två-halv tre, sov till halv tolv när Molly och F åkte till Mollys laserdomekalas. Gick upp, spelade fotboll och innebandy med Stella i carporten pga regn (hon fick bollar i present igår) och sen slocknade jag.

Var helt groggy och vaknade och somnade om vartannat och kände mig sådär sanslöst utmattad och skamsen över min oförmåga att vakna till. Piggnade inte till förrän vid fyra. 

Men kroppen försöker väl komma ikapp den här födelsedagsveckan antar jag. Det allra enklaste sättet att hålla mig inaktiv är ju att sova. 

Skönt att veckan är över. Nu är det bara två kalas kvar varav ett på hemmaplan och ett på café.

Så här ser vardagsrummet ut idag…

Kommentarer inaktiverade.

