Arbetsdag med dimmighet

Tredje arbetsveckan nu då. Var tydligen lite stressad/pressad och post-pressad efter födelsedagsveckan så trots sömntablett somnade jag inte förrän vid två ungefär (lade mig ca 23.15). Men fick iaf sova till elva innan jag behövde gå upp. 

När en jobbar 2-2,5 timmar så här så är det lätt hänt att dagen blir lite hattig.

Idag behövde jag greja med internetuppkopplingen första fyrtio minuterna (alla hade problem), sen skulle jag hitta rätt i dokumentet som jag påbörjade för en vecka sen. Inte helt lätt att minnas vad som var vad i röran.

Låg ner tio minuter i vilorummet, åt mellanmål, läste veckans mail och grejade och när det var tio minuter kvar kom jag äntligen igång med arbetet. Och då skulle jag ju gå hem! Men jag sköt på det en kvart och hann ändå hämta Stella i tid. Skönt att kunna vara lite flexibel med tiderna.

Och ovanpå allt en dimmighet i huvudet som förstörde koncentrationen. Kände mig även utmattningstung i kroppen. Tror att dimmigheten beror på sömntabletten (ny sort jag provat en gång tidigare med samma resultat) och vintertrötthet (SAD). Har kört ljusterapilampan några dagar men när jag vaknar så här sent så vill jag inte rubba sömncykeln genom ljusterapi.

Längtar som attan till Kanarieöarna nu. Skulle gärna bo där eller på ett lika ljust ställe mellan nov-feb eller åtminstone januari varje år. Synd att en har barn i skolan… (skulle annars kunna jobba på distans).

Men om 98 dagar åker vi. Då kommer jag att vara helt knäckt av det göteborgska mörkret och sådär överväldigande tacksam över ljuset. (Normalt sett brukar okt-dec funka relativt bra eftersom så mycket händer och december är en ljuspyntad månad. Men i januari blir jag alltid deppig och trött. I mitten av feb kommer ljuset och energin tillbaka så sakteliga.)

Nu väntar två dagars vila innan jag ska tillbaka till jobbet igen. Det kommer att behövas. (Inte för att jobbet är så jobbigt, men för att min kropp behöver vila.)

Kommentarer inaktiverade.

