Torsdag på jobbet

Avslutar den tredje arbetsveckan med att glömma sittdynan på spårvagnen (gaaaah!!) Men lär väl hitta den på hittegods på måndag, tror inte den är särskilt stöldbegärlig. I övrigt kom jag en bit på mitt strukturerade dokument som jag ska hålla på med några veckor nu. Får känna mig lite nyttig och behövd. Sortera in konstiga förkortningar som t ex VGPIP, INCP och VTWT i olika fält. (Har bytt kund nu så det är massa nytt.)

Har även påbörjat provsmakning av teerna på jobbet. Får tyvärr inte dricka de svarta teerna på grund av ska undvika tein/koffein, men roibosarna och örtteerna går bra. Dagens var sådär.

Idag orkade jag till och med åka in till jobbet direkt efter lämningen på morgonen. Hade bara sovit omkring sex timmar (trots att jag lade mig i god tid), men kände mig förunderligt pigg, så det var väl bara att köra på. (Sover en stund efter jobbet.)

Har även inlett en nedstressande aktion eftersom jag inser att jag varit uppstressad och tidspressad de senaste veckorna. Har haft alldeles för mycket kringsysslor att göra vid sidan av det vanliga i vardagen som redan tar all min energi. (T ex köpa saker, beställa saker, myndighetskontakter, ta reda på saker, planera saker, hålla reda på saker osv.)

Men nu är göra-listan slut! Och det firar jag med dagliga avslappningsövningar med lugn musik (Stress relief på Spotify), yoga/avslappning och lugna stunder då jag tittar i taket. När jag är alldeles för uppvarvad så tränar jag för att få stressen ur kroppen. Ska börja måla i målarböckerna igen nu när jag inte kan vara i trädgården hela dagarna längre (pga kallt och mörkt). Nu ska jag hitta tillbaka till mitt avslappade jag.

Kommentarer inaktiverade.

