Ett svårt spel

Jag har fått en stressreaktion efter tre veckor med för mycket press och stress. Jag har samma symptom som för två år sen när jag till slut blev heltidssjukskriven (spänd som en vajer, stressad, yrselanfall, magproblem, kort stubin, ångest m.m.). 

Men jag jobbar på det. Det som funkar bäst just nu är lugn motion (för ovanlighetens skull!). Har just gjort en timmes (!) yin yoga och känner mig nästan lite avslappnad i kroppen. Men skulle gärna ta en sån där bedövningspil eller nåt… Alltså för att bli lite slapp i kroppen. Kanske skulle ta en sup. Nja…

Men det jag skulle komma till är att att leva med utmattningssyndrom är som att spela Sims och försöka hålla koll på staplarna. För mina åker upp och ner hela tiden och måste precisionsstyras. Finns inga marginaler.

Ett ganska svårt spel som får stora konsekvenser.

Men det är skönt att jag sitter här med tre års erfarenhet i alla fall. Typ level Platina/Hard/100 eller nåt. ;-P

Kommentarer inaktiverade.

